studiereis zuid Frankrijk

29 maart 2019 - Bocholtz, Nederland

we zijn van 17 maart tot 22 maart op studiereis geweest in Zuid Frankrijk in de stad Nice.

we vertrokken zaterdag 17 maart uit Maastricht per bus naar Lyon onze overnachtingsplek dit was ongeveer 8 uur rijden met de bus we kwamen rond 18:00 aan in het centrum van Lyon. op het moment dat wij in Lyon aankwamen was het daar erg onrustig want er waren demonstraties waarbij de politie veel geweld gebruikten dus je moest wel uitkijken waar je ging eten in de stad dus van Lyon kon ik geen echte indruk van maken want in het echte centrum kon je niet komen. we sliepen in het ibis hotel dit was een prima hotel en zeer netjes. de volgende dag ging de wekker al om 7:00 uur eerst gingen we ontbijten in de ontbijtzaal dit was overigens prima geregeld daarna sleutels hotelkamers inleveren en vertrekken richting Nice dit was ongeveer nog 6 uurtjes rijden. eenmaal aangekomen kregen we 1,5 uur de tijd om onze koffers uit te pakken. daarna begonnen we met een kleine stadswandeling door nice van ongeveer een half uurtje daarna kreeg je vrije tijd het was dan aan jezelf of je nog de stad inging of dat je al naar het hotel ging voor 24:00 moest je je dan melden en kon je gaan slapen. de leukste dag vond ik de dag waarop we naar Monaco zijn geweest dit omdat ik hier al vaker ben geweest en ik het nog steeds een super mooie stad vind. de leukste avond vond ik de laatste avond in Nice dat we bijna met iedereen naar de karaoke bar waren geweest.

kortom een geweldige en leuke studiereis